ADAPTAČNÍ POTÍŽE DÍTĚTE PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU PŘI NÁSTUPU DO MŠ (WEBINÁŘ)
IDENTIFIKAČNÍ KÓD: 13624
AKREDITOVÁNO MŠMT: č.j. MSMT-15160/2022-3-500
FORMA: ON-LINE
LEKTOR: |
Mgr. Lenka Bínová, oblíbená a zkušená lektorka, speciální pedagog |
TERMÍN |
čtvrtek 5. září 2024 |
ČAS: |
13:30 - 18:00 hod (bloky po 90 minutách s přestávkami mezi bloky) |
CENA: |
1200,- Kč nejsme plátci DPH |
NUTNÉ TECHNICKÉ VYBAVENÍ ÚČASTNÍKA: |
kvalitní připojení k internetu, možnost přenosu zvuku (sluchátka nebo reproduktory, mikrofon) |
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK: |
pátek 30. srpna 2024 (po uzávěrce možná dohoda telefonicky na č. 737621154) |
Nejpozději den před konáním webináře obdrží přihlášení zájemci (na e-mailovou adresu uvedenou v přihlášce) odkaz pro daný přenos a veškeré potřebné informace včetně návodu pro přihlášení. |
URČENO:
Ředitelkám a učitelkám MŠ, asistentům pedagoga v MŠ.
VZDĚLÁVACÍ CÍL:
Hlavním cílem je blíže popsat typické adaptační obtíže související se začleněním dítěte do kolektivu a na ně navazující další možné úskalí. Účastníci budou seznámeni s možnými příčinami těchto obtíží. Dalším cílem je rozšířit kompetence učitelů MŠ v oblasti vývojové a pedagogické psychologii dětí 3-4 letých. Poukázat na formy socializace dětí tohoto věku a předcházení adaptačním obtížím zvolením vhodné strategie, postupů a korekce nežádoucího chování. Významnou součástí profesní úspěšnosti pedagoga je jeho schopnost navázat partnerské vztahy s rodinami dětí, přesvědčit je o své odbornosti a snaze vytvářet funkční a pozitivně laděné vztahy s ohledem na prospěch dítěte.
O B S A H O V Á N Á P L Ň :
Socializační a emoční proces předškolních dětí z hlediska vývojové psychologie
Navazování prvních vztahů mimo rámec rodiny
Utváření hodnotové orientace za pomocí vytyčování hranic, osvojování norem, vzorců chování
Psychosomatické příznaky, poukazující na nepřizpůsobení se nové situaci a možné příčiny tohoto stavu
Osobnost učitele MŠ jeho role související s problematikou adaptace dítěte
- schopnost učitele korigovat počáteční adaptační obtíže při nástupu dítěte do MŠ
- participace rodiny a volba vhodné strategie ve spolupráci s rodiči
Komunikace učitel – rodič
- realizace úvodních schůzek s rodiči nově nastupujících dětí
- obsah, rozsah i forma podávaných informací (zda dítě splňuje vývojové ukazatele pro nástup do MŠ)
Jak mohou rodiče i učitelé napomoci k úspěšné adaptaci
Čím předškoláka obohacuje dětský kolektiv
Další úskalí spojená s adaptací
Diskuze, výměna zkušeností
Tento vzdělávací program je vhodný pro využití OP „Jan Amos Komenský“, aktivita 1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ.