ROLE PEDAGOGA MŠ A PŘÍPRAVNÝCH TŘÍD V PŘÍMÉ PRÁCI S DÍTĚTEM S ODLOŽENOU ŠKOLNÍ DOCHÁZKOU A JAK NEJLÉPE PŘIPRAVIT TAKOVÉ DÍTĚ NA VSTUP DO ZŠ
IDENTIFIKAČNÍ KÓD: 14824
AKREDITACE: novelou zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících v platném znění s účinností od 1.9.2023 není vyžadována akreditace MŠMT
FORMA: ON-LINE
LEKTOR: |
Mgr. Lenka Bínová, oblíbená a zkušená lektorka, speciální pedagog |
TERMÍN |
čtvrtek 14. listopadu 2024 |
ČAS: |
08:30 - 15:00 hod (s krátkou přestávkou na oběd, prezence 08:00 - 08:30 hod) |
CENA: |
1650,- Kč (včetně doprovodného materiálu a drobného občerstvení). Nejsme plátci DPH. |
|
|
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK: |
pátek 8. listopadu 2024 (po uzávěrce možná dohoda telefonicky na č. 737621154, 778429385) |
|
URČENO:
Učitelům MŠ, učitelům přípravných tříd ZŠ, asistentům pedagoga.
VZDĚLÁVACÍ CÍL:
Hlavním cílem je pomoci účastníkům lépe se orientovat v problematice odložené školní docházky. Účastníci se
seznámí se základními principy pedagogické diagnostiky. Naučí se, jak získané informaceinterpretovat a využívat v rámci výchovně vzdělávacího procesu. Seznámí se s metodami nácviku a upevňování správných návyků z oblasti grafomotoriky, sociálních dovedností, smyslového vnímání, koncentrace pozornosti apod. Dalším cílem je poskytnout
účastníkům konkrétní metodické postupy v percepčně-motorických oblastech, jejichž základy jsou velmi důležité pro úspěšný start do 1. třídy ZŠ, a jež jsou výstupními standardy pro MŠ v rozvoji předškolního dítěte s odloženou školní docházkou.
O B S A H O V Á N Á P L Ň :
- V celém prakticky zaměřeném vzdělávacím programu budou účastníkům prezentovány jednotlivé metodické postupy v oblasti rozvoje percepčně - motorických schopností a dovedností u dětí s odloženou školní docházkou. Důraz bude kladen zejména na vývojové hledisko jednotlivých percepčně-motorických funkcí.
- Metodika přístupu k dítěti s odloženou školní docházkou v rámci nácviku a upevňování správných návyků sociálních dovedností
- Plánování, realizace a vyhodnocování grafomotorických a logopedických cvičení, takovým způsobem, aby byly nástrojem prevence a úspěšného zahájení povinné školní docházky po realizaci odkladu školní docházky
- Role pedagoga v rámci aktivního zapojení dítěte při respektování jeho osobnostních dispozic, s ohledem na jeho sociální status, životní a kulturní podmínky
- Modelové situace, role zákonných zástupců při realizaci OŠD u jejich dítěte a spolupráce pedagoga či pedagogů s poradenským zařízením.
- Sestavení plánu osobního rozvoje, popřípadě plánu pedagogické podpory u dítěte s odloženou školní docházkou
- Diskuze, výměna zkušeností, odpovědi na dotazy.
Tento vzdělávací program je vhodný pro využití OP „Jan Amos Komenský“
- aktivita 1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ
- aktivita 1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ.