Ing. Pavel Bundil

vzdělávací agentura KPS Vsetín

IČ 66938813

AKREDITOVANÁ INSTITUCE

Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy

Ing. Pavel Bundil - vzdělávací agentura KPS Vsetín, Bratří Hlaviců 101, 755 01 Vsetín, IČ 66938813, tel. č.: 737 621 154,  778 429 385

FORMATIVNÍ A NORMATIVNÍ HODNOCENÍ ŽÁKŮ

IDENTIFIKAČNÍ KÓD: 11925

FORMA:  prezenční

Novelou zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících v platném znění s účinností od 1.9.2023 není
vyžadována akreditace MŠMT

LEKTOR:

Mgr. Marie Komárová - zkušená lektorka, uznávaná a oblíbená lektorka, speciální pedagog                                                      

TERMÍN

čtvrtek 27. března 2025

ČAS:

09:00 - 15:30 hod (s krátkou přestávkou na oběd)
             08:30 - 09:00 hod...prezence

MÍSTO: 

Vsetín, Střední průmyslová škola strojnická, Pod Strání 1776, učebna 5. patro SPŠS.
             Parkování v areálu školy je omezeno, doporučujeme parkování na veřejném
             parkovišti u Hypermarketu Albert

CENA:  

1670,- Kč  (včetně doprovodného materiálu a drobného občerstvení, oběd není v ceně semináře) Nejsme plátci DPH.
                  V případě bezhotovostní platby musí být účastnický poplatek připsán na účet pořadatele nejpozději 3 pracovní dny před
                   konáním
akce (viz Smluvní podmínky).

UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK:

pátek 21. března 2025 (po uzávěrce možná dohoda telefonicky na tel. č. 737621154, 778429385)

URČENO: 
učitelům 1. a 2. stupně ZŠ, speciálních škol, učitelům víceletých gymnázií, učitelům ZUŠ 

VZDĚLÁVACÍ CÍL:
Hlavním cílem vzdělávacího programu je vyjasnění termínů formativní hodnocení, normativní a motivační hodnocení, kritéria a sady kritérii při stanovení, co se vlastně hodnotí. Dalším cílem je naučit účastníky více využívat hodnotící nástroje tak, aby bylo možné hodnocením žáka vyjádřit nejen míru zvládnutí výstupu ročníku, ale také míru individuálního pokroku dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí jsou příklady z praxe, kdy a jak využívat formativní hodnocení, u jakých dětí, jak je nutné vytvořit podmínky (konzultace s rodiči – jak vyjasnit, co je nutné mít dojednáno tak, aby rodiče věděli, kdy bylo dítě hodnoceno formativně a kdy normativně, sjednocení postupu vyučujících,..) 

O B S A H O V Á   N Á P L Ň :
Normativní hodnocení
- vysvětlení pojmu, hodnocení podle skupinové normy
- splnění výstupů ŠVP na danou úroveň
- jednotlivé dílčí součásti celkového hodnocení
- informační hodnota z pohledu informace, v čem se žákovi daří či nedaří
- využití v pedagogické praxi výhody, nevýhody
- ŠVP a klasifikace 
Formativní hodnocení
- vysvětlení pojmu, hodnocení podle pokroku jednotlivce v čase
- využití v pedagogické praxi, výhody, nevýhody
- klasifikační škála
Motivační hodnocení
- mýtus, který sníží motivaci, výhody, nevýhody
Sady kritérií
- co to je, jak je vytvořit, výhody, nevýhody
- používání sad kritérií při hodnocení žáků
Podpůrná opatření v kontextu hodnocení výsledků žáka
- efektivní poskytování podpůrných opatření a jak hodnotit výsledky žáků
- příklady z praxe 
Konzultace s rodičem
- jakým způsobem předat informace o možnostech hodnocení (formativně - normativně)
Sjednocení postupu při hodnocení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v případě, že je vyučován více pedagogy

Diskuse a sdílení zkušeností.

  

Tento vzdělávací program je vhodný pro využití OP „Jan Amos Komenský“
- aktivita 1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ
- aktivita 1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ
- aktivita 1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ

Obsazenost:Volná místa

„Kdo se vzdělává jen tělesně, stává se příliš hrubým; kdo se omezuje na muzické vzdělání, stává se změkčilejším, než je mu prospěšno.“

Platón