FORMATIVNÍ A NORMATIVNÍ HODNOCENÍ ŽÁKŮ
IDENTIFIKAČNÍ KÓD: 11925
FORMA: prezenční
Novelou zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících v platném znění s účinností od 1.9.2023 není
vyžadována akreditace MŠMT
LEKTOR: |
Mgr. Marie Komárová - zkušená lektorka, uznávaná a oblíbená lektorka, speciální pedagog |
TERMÍN |
čtvrtek 27. března 2025 |
ČAS: |
09:00 - 15:30 hod (s krátkou přestávkou na oběd) |
MÍSTO: |
Vsetín, Střední průmyslová škola strojnická, Pod Strání 1776, učebna 5. patro SPŠS. |
CENA: |
1670,- Kč (včetně doprovodného materiálu a drobného občerstvení, oběd není v ceně semináře) Nejsme plátci DPH. |
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK: |
pátek 21. března 2025 (po uzávěrce možná dohoda telefonicky na tel. č. 737621154, 778429385) |
URČENO:
učitelům 1. a 2. stupně ZŠ, speciálních škol, učitelům víceletých gymnázií, učitelům ZUŠ
VZDĚLÁVACÍ CÍL:
Hlavním cílem vzdělávacího programu je vyjasnění termínů formativní hodnocení, normativní a motivační hodnocení, kritéria a sady kritérii při stanovení, co se vlastně hodnotí. Dalším cílem je naučit účastníky více využívat hodnotící nástroje tak, aby bylo možné hodnocením žáka vyjádřit nejen míru zvládnutí výstupu ročníku, ale také míru individuálního pokroku dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí jsou příklady z praxe, kdy a jak využívat formativní hodnocení, u jakých dětí, jak je nutné vytvořit podmínky (konzultace s rodiči – jak vyjasnit, co je nutné mít dojednáno tak, aby rodiče věděli, kdy bylo dítě hodnoceno formativně a kdy normativně, sjednocení postupu vyučujících,..)
O B S A H O V Á N Á P L Ň :
Normativní hodnocení
- vysvětlení pojmu, hodnocení podle skupinové normy
- splnění výstupů ŠVP na danou úroveň
- jednotlivé dílčí součásti celkového hodnocení
- informační hodnota z pohledu informace, v čem se žákovi daří či nedaří
- využití v pedagogické praxi výhody, nevýhody
- ŠVP a klasifikace
Formativní hodnocení
- vysvětlení pojmu, hodnocení podle pokroku jednotlivce v čase
- využití v pedagogické praxi, výhody, nevýhody
- klasifikační škála
Motivační hodnocení
- mýtus, který sníží motivaci, výhody, nevýhody
Sady kritérií
- co to je, jak je vytvořit, výhody, nevýhody
- používání sad kritérií při hodnocení žáků
Podpůrná opatření v kontextu hodnocení výsledků žáka
- efektivní poskytování podpůrných opatření a jak hodnotit výsledky žáků
- příklady z praxe
Konzultace s rodičem
- jakým způsobem předat informace o možnostech hodnocení (formativně - normativně)
Sjednocení postupu při hodnocení žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v případě, že je vyučován více pedagogy
Diskuse a sdílení zkušeností.
Tento vzdělávací program je vhodný pro využití OP „Jan Amos Komenský“
- aktivita 1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ
- aktivita 1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ
- aktivita 1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ