SPEAKING SKILLS AND COMMUNICATION (ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI)
IDENTIFIKAČNÍ KÓD: 11923
AKREDITOVÁNO MŠMT: č.j. MSMT-22001/2021-3-689
FORMA: PREZENČNÍ
LEKTOR: |
Mgr. Sylvie Doláková - zkušená lektorka, dlouhodobě se zabývá metodikou výuky AJ |
TERMÍN |
NOVĚ úterý 23. května 2023 (přeloženo z 16. března 2023) |
ČAS: |
9:00 - 15:30 hod (s krátkou přestávkou na oběd, prezence 8:30 - 9:00 hod) |
MÍSTO: |
Vsetín, Střední průmyslová škola strojnická, Pod Strání 1776 |
CENA: |
1400,- Kč (včetně drobného občerstvení, oběd není v ceně), v případě bezhotovostní platby nutná úhrada nejpozději 3 dny před konáním akce - viz. Smluvní podmínky. Nejsme plátci DPH. |
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK: |
středa 17. května 2023 (po uzávěrce možná dohoda telefonicky na č. 737621154) |
URČENO:
Učitelům 1. stupně ZŠ, 2. stupně ZŠ s aprobací anglický jazyk (1.- 7. ročník), vstupní úroveň min. B2
VZDĚLÁVACÍ CÍL:
Cílem kurzu je seznámit účastníky s technikami, které napomáhají žákům zvládat tzv. speaking skills – tedy řečové dovednosti. A to tak, aby žáci dokázali jazyk používat spontánně, přirozeně bez zábran, pružně reagovat na situace, nebát se komunikovat mezi sebou i s jinými mluvčími. Nastínit, co je hlavním předpokladem úspěšného seznamování s jazykem včetně upevňování slovní zásoby i modelových vět, zajišťujících jistotu projevu v cílovém jazyce a vytváří povědomí o zákonitostech komunikace, aniž na ni soustřeďují výhradní pozornost (automatizace jazyka). Účastníci se naučí připravovat hry a další aktivity „na míru“ svým žákům i obsahu lekcí v učebnicích, naučí se, jak vycházet vstříc žákům s odlišným učebním stylem i rychlostí učení.
O B S A H O V Á N Á P L Ň :
- Úvod a přípravná fáze
- seznámení s problematikou, posouzení stávající praxe, analýza problémů
- příklady dobré praxe, stanovení podmínek, za kterých se žáci nebojí mluvit
- Od opakování zvuků po výměnu informace
- podmínky, za kterých se žáci nebojí mluvit
- hry, které dětem pomáhají naučit se základním pravidlům komunikace v cílovém jazyce, a tak si automatizovat použití cizího jazyka v adekvátních situacích (card games, magic circle, once upon a picture etc.)
- Jak podporovat nebojácný projev
- efektivní pomůcky a seznámení s technikami, které dětem pomáhají pochopit a nacvičit s jednotlivé kroky
- gramatické jevy (FIND games, running dictation, folding strip, talkative circles etc.)
- Mluvení v pohybu
- aktivity jsou zaměřené na pohybové procvičování komunikačních situací, které podporují nejen zájem o práci
- techniky pro rozvoj paměti díky pohybu, rytmu, a také zážitku dětí (Association game, Hot seat, Ring, ring!)
- Závěrečná diskuze, reflexe a zhodnocení
Tento vzdělávací program je vhodný pro využití OP „Jan Amos Komenský“, aktivita 1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ.