ROZVOJ PŘEDMATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI U DĚTÍ V MŠ (WEBINÁŘ)
IDENTIFIKAČNÍ KÓD: 13023
AKREDITOVÁNO MŠMT: č.j. MSMT-14487/2021-4-473
FORMA: on-line
LEKTOR: |
Mgr. Lenka Bínová - oblíbená a zkušená lektorka, speciální pedagog |
TERMÍN A ČAS: |
pondělí 24. dubna 2023 12:00 - 18:00 hod (bloky po 90 minutách s přestávkami mezi bloky) |
TECHNICKÉ VYBAVENÍ ÚČASTNÍKA |
kvalitní připojení k internetu, možnost přenosu zvuku (sluchátka nebo reproduktory, mikrofon) |
CENA: |
1450,- Kč včetně doprovodného materiálu, nejsme plátci DPH |
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK: |
úterý 18. dubna 2023 (po uzávěrce možná dohoda telefonicky na tel. 737621154) |
Nejpozději den před konáním webináře obdrží přihlášení zájemci (na e-mailovou adresu uvedenou v přihlášce) odkaz pro daný přenos a veškeré potřebné informace včetně návodu pro přihlášení. V případě potřeby je možné s organizátory navázat individuální zkušební přenos pro ověření kvality a technických požadavků. |
URČENO:
Učitelům mateřských škol, asistentům pedagoga, učitelům přípravných tříd ZŠ.
VZDĚLÁVACÍ CÍL:
Hlavním cílem programu je zprostředkovat účastníkům metodiku rozvoje předmatematických a předčíselných představ v rámci předškolního vzdělávání, které jsou předpokladem ke zvládání učiva matematiky v ZŠ, a tím i vytváření kladného vztahu k matematice. Pravděpodobnost úspěchu se zvyšuje s dobrým pochopením a upevněním základních pojmů, osvojením jednodušších dovedností a schopností. Dalším cílem je seznámit účastníky se základními pojmy v dané problematice, rozšířit jejich kompetence a zároveň je naučit způsobům jejich praktického rozvoje a zvládnutí.
O B S A H O V Á N Á P L Ň :
Rozvoj prostorové představivosti a orientace v prostoru
- získávání prostorových představ, pravolevá orientace
- osvojení pojmů souvisejících s uspořádáním prostoru (nahoře, dole, vpředu, vzadu, vpravo, vlevo, pod, nad, před, za, mezi, hned před, hned za, první, poslední, předposlední, prostřední)
Vnímání času, časové posloupnosti
- vnímaní souvislosti dějů i následnost, prostor, ve kterém se děje odehrávají včetně prostorových vztahů
Rozvoj posloupnosti
- řady, pochopení a práce s pojmy (první, poslední, hned druhý)
Pojem skupina předmětů a vztahy mezi předměty ve skupině
- tvoření a porovnávání množin s názorem
Třídění
- společné charakteristiky předmětů a vytváření dovednosti třídit
Názorná představa o čísle
Diskuze a výměna zkušeností
Tento vzdělávací program je vhodný pro využití OP „Jan Amos Komenský“, aktivita 1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ.
Tento vzdělávací program je vhodný pro využití OP „Jan Amos Komenský“, aktivita 1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ.