METODICKÉ POSTUPY PEDAGOGŮ VZDĚLÁVAJÍCÍCH ŽÁKY S PAS A AS V BĚŽNÉ TŘÍDĚ ZŠ - PRAKTICKÉ ŘEŠENÍ SITUACÍ - WEBINÁŘ
IDENTIFIKAČNÍ KÓD: 11721
AKREDITOVÁNO MŠMT: č.j. MSMT-21585/2020-3-505
FORMA: on-line
URČENO:
Učitelům ZŠ, asistentům pedagoga, vychovatelům školských zařízení a dalším zájemcům o tuto problematiku.
VZDĚLÁVACÍ CÍL:
Seminář přinášející praktické rady k odhalování příčin náročného chování žáků s PAS a AS v běžné ZŠ. Cílem je metodická pomoc k efektivnímu řešení krizových situací a možnosti jejich praktického řešení. Budou doporučena opatření reagující na potíže, které ovlivňují zapojení žáka s PAS do vzdělávacího procesu, vztahy mezi vrstevníky i mezi žákem s PAS a pedagogy. Součástí je na modelových situacích nabídnout možné varianty řešení, jak se připravit a reagovat na neočekávané situace, a tím dosáhnout zlepšení kvality pedagogické práce.
O B S A H O V Á N Á P L Ň:
Organizace výuky
- opatření, která zajišťují organizační podporu žáka ve školním prostředí s využitím strukturalizace aktivit, činností a vizuální podpory
- úprava režimu výuky (časová, místní), úprava režimu výuky s důrazem na individuální práci
Modifikace vyučovacích metod a forem
- prezentace specifických metod a forem práce, které umožní pedagogům lépe zacílit na potřeby těchto žáků, strukturovaná výuka u výchovně vzdělávacích aktivit a činností
Pomůcky
- pomůcky, které zprostředkovávají a napodobují realitu, napomáhají k větší názornosti, usnadňují výuku
- speciální didaktické pomůcky pro tvorbu strukturovaných úloh, sebeobsluhy, šablony, atd.
Intervence
- možnosti rozvoje deficitních oblastí u žáků s PAS a AS (např. rozvoj jazykových kompetencí a další)
- intervence nad rámec běžné výuky, rozvoj specifických dovedností a poznávacích funkcí apod.)
Úprava prostředí
- změny prostředí s dopady na chování a vzdělávání žáků s PAS a AS v běžné třídě ZŠ
Práce s třídním kolektivem
- podpora pedagogům při poskytování informací o specifických projevech žáka a ve hledání způsobů, jak mohou vrstevníci těmto spolužákům pomoci a porozumět jim
Případové studie a jejich řešení - praktické nácviky a možnosti řešení konkrétních situací z praxe
Kazuistiky
Diskuze, sdílení zkušeností
ŠABLONY !!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Tento vzdělávací program je vhodný pro tzv. „Šablony II“, aktivita 2.II/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - e) inkluze v rozsahu 8 hodin.
- Tento vzdělávací program je vhodný pro tzv. „Šablony II“, aktivita 2.II/6 Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ - d) osobnostně sociální rozvoj v rozsahu 8 hodin.
LEKTOR: |
Mgr. Petra Slováková - speciální pedagog, krajská koordinátorka pro děti s PAS,Speciální pedagogické centrum Zlín |
TERMÍN: |
I. část: úterý 16. února 2021 (přeloženo ze 14.10.2020) ČAS: v obou dnech vždy |
TECHNICKÉ VYBAVENÍ ÚČASTNÍKA |
kvalitní připojení k internetu, možnost přenosu zvuku (sluchátka nebo reproduktory, mikrofon) |
CENA: |
1250,- Kč (včetně doprovodného materiálu), platba POUZE bezhotovostní (viz. Smluvní podmínky), |
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK: |
středa 10. února 2021 (po uzávěrce možná dohoda telefonicky) |
POZNÁMKA: |
!!!!!!!!! všichni již přihlášení zájemci z původně plánovaného terminu prezenční formy této akce (14.10.2020) se |
Minimálně den před konáním webináře obdrží přihlášení zájemci (na e-mailovou adresu uvedenou v přihlášce) odkaz pro daný přenos a veškeré potřebné informace včetně návodu pro přihlášení. V případě potřeby je možné s organizátory navázat individuální zkušební přenos pro ověření kvality a technických požadavků. |