Ing. Pavel Bundil

vzdělávací agentura KPS Vsetín

IČ 66938813

AKREDITOVANÁ INSTITUCE

Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy

Ing. Pavel Bundil - vzdělávací agentura KPS Vsetín, Bratří Hlaviců 101, 755 01 Vsetín, IČ 66938813, tel.: 571 418 958, mob.: 737 621 154

Začínám učit v mateřské škole

IDENTIFIKAČNÍ KÓD: 14024

FORMA:                        prezenční (12 hodin výuky)

 

LEKTOR:

Bc. Lena Banszel-Freyová, odborník na danou problematiku, zkušená lektorka
Mgr. Dana Karmasinová, odborník na danou problematiku, zkušená lektorka

TERMÍN a ČAS:

1. část - středa   2. října 2024
2. část - středa 16. října 2024

obě části vždy v čase:  12:00 - 17:00 hod (celkem 12 h výuky)
                                     11:30 - 12:00 hod ... prezence

MÍSTO: 

Zlín, Gymnázium a Jazyková škola, náměstí T. G. Masaryka 2734-9, 6. budova (poslední v řadě) nad Kongresovým centrem, 
        cca 15 min pěší chůze od autobusového nebo vlakového nádraží

CENA:  

2000,- Kč  včetně doprovodného materiálu a drobného občerstvení, nejsme plátci DPH
                 v případě bezhotovostní platby musí být účastnický poplatek připsán na účet pořadatele nejpozději 3 dny před zahájením
                 akce - viz Smluvní podmínky            

UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK: čtvrtek 26. září 2024 (po uzávěrce možná dohoda telefonicky na č. 737 621 154, 778 429 385)

 

URČENO:
pro začínající a méně zkušené pedagogy MŠ, kteří mají zájem svoji profesi 

VZDĚLÁVACÍ CÍL:
Hlavním cílem je předat účastníkům zkušenosti, rady a náměty, jak se stát úspěšným, uznávaným a oblíbeným učitelem v MŠ, a to jak u dětí, rodičů ale u ostatních kolegů pedagogického sboru.

 

O B S A H O V Á   N Á P L Ň :

I. ČÁST:
Osobnost, dovednosti a schopnosti učitele MŠ
- motivační dovednosti a schopnosti
- kreativita, jako cesta k řešení problémů
- sebereflexe
- kontra kreativní vlivy ve výchově
- příprava na výuku
- jak zvládat negativní emoce u dětí předškolního a mladšího školního věku
- nápady, jak pomoci předškolákům nezralým v oblasti sociální a emocionální
- komunikační dovednosti v rámci pedagogického kolektivu, rizika ryze ženského kolektivu
- komunikační dovednosti s rodiči
Dítě předškolního věku a jeho vzdělávání v MŠ
- vývoj a nastavení dětského mozku, komunikace s dítětem v období předškolního věku
- režimové momenty v průběhu dne a jejich význam, důležitost rituálů
- převzetí dítěte a předání dítěte zákonnému zástupci - úskalí, jak postupovat a vyvarovat se chyb
- co je pro dítě důležité
- hry a činnosti dle zájmu dětí
- stolování, hygienické návyky, sebeobsluha
- vytváření pravidel při pobytu venku, ve třídě, odpočinek

II. ČÁST:
Organizace vzdělávání v MŠ, plánování a práce se vzdělávacím cílem
- základní právní předpisy (zákon č. 561/2004 Sb. školský zákon, vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání v platném znění, vyhláška č. 27/2016 Sb.,  o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných v platném znění, metodická doporučení MŠMT vztahující se k předškolnímu vzdělávání …)
- provozní dokumenty MŠ (školní řád, provozní řád,..), pedagogická dokumentace
- Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, jako východisko pro stanovení kompetence učitele MŠ - plánování - realizace - evaluac (cesta k cíli)
- tvorba a charakteristika integrovaných bloků (vzdělávací obsah v ŠVP PV), tvorba třídních plánů
- operativní plány, stanovení cílů a plánování činností (třídní vzdělávací programy)
- dlouhodobé cíle, jako součást kurikulárních dokumentů
- krátkodobé cíle, jako součást třídních - operativních plánů
- plánování a formulace vzdělávacích cílů u konkrétních činností v MŠ
- hodnocení definovaných cílů a zpětná vazba
- hodnocení pedagogické práce vzhledem ke stanoveným cílům
- tvorba kritérií pro záznamy pedagogického sledování vybraných cílových dovedností dítěte, popř. náměty pro samostatnou cílenou pedagogickou diagnostiku

  • Diskuse, sdílení zkušeností.

 

 Tento vzdělávací program je vhodný pro využití OP „Jan Amos Komenský“, aktivita 1.I/4 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání MŠ.

Obsazenost:Volná místa

„Úspěch je špatný učitel. Kvůli němu si chytří lidé myslí, že nemohou prohrát.“

William H. Gates